מאסטר נינג’ה || גילוי הרובד הפנימי, השקט שלפני הסערה

ישי אמנו נינג'ה

העולם הפנימי מה הוא ? אנסה להסביר – כל אדם כשהוא נמצא באיזושהי סיטואציה (מצב) בחיים אם נעשה רגע Freeze ונצא אל מחוץ לזמן ונתבונן מהצד אז נראה שמרכז הבקרה הוא בראש האדם ואיך שבמבט של רגע של הסתכלות מתרחשים מספר רב של פעולות שהוא מודע להם וגם שהוא לא מודע להם.

השקט שלפני הסערה, כתבתו של ישי אמנו, כתבה שנייה בסדרה

לכל אדם יש מעין קול פנימי שלו שהוא בעצם הוא עצמו שחושב עם עצמו, לדוגמא אדם עומד על שפת המדרכה של מעבר חציה מסתכל על הכביש לכיוון המכוניות שבאות ורואה מרחק מסוים מהמכונית שמתקרבת ואומר לעצמו בקול הפנימי “אני אספיק לעבור או שלא” ובזמן של אלפית שניה הוא עצמו מנתח את המרחק נסיעה של הרכב מול המרחק שיש לו לעבור בכדי לחצות את הכביש. מה שתיארנו הוא ברובד היותר מודע. באותו זמן בדיוק ברובד הלא מודע יש זיכרון איזה יום היום, איך אני נראה ברקע של המקום, מה עלי לעשות תכף, ומה הייתי רוצה להספיק היום ומה בחיים בכלל, תובנות של אמונה מול השתדלות, האם אני אדם טוב או לא, כל השאלות והתובנות שמהם יש לי תפיסה של מה שנקרא הישות שלי במובן של מה הדמות שלי ואיך אני אמור להתנהג. וכל תובנה חדשה או ישנה מפעילה ומסדרת את כל התפיסה מחדש,

וכן מביא רבי נחמן זי”ע (בשיחות הר”ן שיחה כ”ה):

 

בְּעִנְיַן הַמַּחֲשָׁבוֹת שֶׁבַּמּחַ הוּא פֶּלֶא גָּדוֹל וּגְדֻלַּת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ, אֵיךְ הַמַּחֲשָׁבוֹת מֻנָּחִים בַּמּחַ חֲבִילוֹת חֲבִילוֹת הַרְבֵּה מְאד אֵלּוּ עַל אֵלּוּ וּכְשֶׁאָדָם צָרִיךְ לְאֵיזֶה דָּבָר וְנִזְכָּר בּוֹ, אֲזַי מוֹשֵׁךְ וּמוֹצִיא אוֹתוֹ הַדָּבָר שֶׁהָיָה מֻנָּח בַּמַּחֲשָׁבָה וְנִזְכָּר בּוֹ וְהַדָּבָר פֶּלֶא, הֵיכָן הָיָה מֻנָּח אוֹתוֹ הָעִנְיָן עַד עַכְשָׁו? וְיֵשׁ קְשָׁרִים וְסִימָנִים בְּהַמַּחֲשָׁבוֹת הַמֻּנָּחִים בְּהַמּחַ חֲבִילוֹת חֲבִילוֹת הַרְבֵּה וּכְשֶׁנִּזְכָּר בְּאֵיזֶה דָּבָר מֵחֲמַת שֶׁנִּזְדַּמֵּן עִנְיָן הַמְּעוֹרֵר אוֹתָהּ הַמַּחֲשָׁבָה עַל-יְדֵי הַקֶּשֶׁר וְהַסִּימָן שֶׁבָּהּ, אֲזַי מוֹצִיא אוֹתָהּ הַמַּחֲשָׁבָה מִתּוֹךְ חֲבִילֵי חֲבִילוֹת הַמַּחֲשָׁבוֹת הַמֻּנָּחִים וּמְסֻדָּרִים בַּמּחַ וַאֲזַי כְּשֶׁמּוֹשֵׁךְ וּמוֹצִיא אוֹתָהּ הַמַּחֲשָׁבָה אֲזַי מִתְהַפְּכִים וּמִתְגַּלְגְּלִים כָּל הַמַּחֲשָׁבוֹת מִסִּדְרָם שֶׁהָיוּ מֻנָּחִים כְּעֵין שֶׁרוֹאִין בִּדְבָרִים גַּשְׁמִיִּים, שֶׁכְּשֶׁמּוֹשְׁכִין וּמוֹצִיאִין דָּבָר מִתּוֹךְ אֵיזֶה קֻפָּה וַחֲבִילָה אֲזַי מִתְהַפֵּךְ וּמִתְגַּלְגֵּל כָּל הַקֻּפָּה וְהַחֲבִילָה.

 

וכן ברובד הלא מודע היותר עמוק יש את החיבור הרגשי של הכול, הרגשת האווירה במקום, הרגשת האווירה של הרכב שמגיע הרגשת האווירה שיוצאת מהבתים שסביבי. וננסה להגדיר את זה: “הרובד האנרגטי שקיים בבריאה האווירה שיוצאת מכל דבר”. לדוגמא לסבר האוזן אתה פוגש אדם והוא מחייך אליך ואתה אומר לו “מישהו עצבן אותך” כי אתה מרגיש שהוא כעס מקודם אף על פי שהוא לא מראה, מלווה אותו אווירה של מישהו שכעס מקודם כי עדיין זה לא עבר לו בפנים. כל מצב שאנחנו נמצאים בו כל הרגשות והמחשבות שחולפות בנו יוצרות אווירה סביבנו. וכן ברובד היותר עמוק התרחשויות שקשורות ברובד הרוחני.

חז”ל אומרים (במסכת מגילה ג,עמוד א): וכי דלא חזו מאי טעמא איבעיתו? אמר רבינא: שמע מינה, הי מאן דמיבעית אף על גב דאיהו לא חזי מזלה חזי. (תרגום): מכיוון שלא ראו, מה הטעם שנבהלו? מובן מפה שאף על פי שלא ראו מזלם דהיינו נשמתם ראתה שיש משהו מבעית במקום. 

 

רבי נחמן מברסלב זי”ע מביא (בליקוטי מוהר”ן חלק א תורה רנ”ד): עֵינַיִים הֵם דְּבָרִים עֶלְיוֹנִים וּגְבוֹהִים מְאד, וְהֵם רוֹאִים תָּמִיד דְּבָרִים גְּדוֹלִים וְנוֹרָאִים, וְאִם הָיָה הָאָדָם זוֹכֶה לְעֵינַיִים כְּשֵׁרִים, הָיָה יוֹדֵעַ דְּבָרִים גְּדוֹלִים רַק מִמַּה שֶּׁעֵינָיו רוֹאוֹת, כִּי הֵם רוֹאוֹת תָּמִיד, אַךְ שֶׁאֵין יוֹדֵעַ מָה רוֹאֶה כְּמוֹ לְמָשָׁל כְּשֶׁמַּעֲבִירִין דָּבָר לִפְנֵי עֵינֵי הָאָדָם בְּהַעֲבָרָה וּבִמְהִירוּת גָּדוֹל וַאֲזַי אֵין הָאָדָם יוֹדֵעַ מָה רָאָה, וְהִנֵּה אַף שֶׁבְּשָׁעָה שֶׁהֶעֱבִירוּ הַדָּבָר לִפְנֵי עֵינָיו, בְּוַדַּאי רָאָה אוֹתוֹ בִּרְאִיָּה גְּמוּרָה, עִם כָּל זֶה אֵין יוֹדֵעַ מָה רָאָה, כִּי אַף שֶׁעֵינָיו רָאוּ הַדָּבָר בִּשְׁלֵמוּת, עִם כָּל זֶה מֵחֲמַת הַמְּהִירוּת לא הָיָה פְּנַאי בִּכְדֵי שֶׁיָּבִיא הָרְאוּת לְהַדַּעַת שֶׁיֵּדַע מָה רָאָה, כִּי לֵידַע הַדָּבָר שֶׁרָאָה זֶה תָּלוּי בַּדַּעַת, וְלָזֶה צָרִיךְ קְצָת זְמַן, שֶׁיַּשְׁהֶה קְצָת הַדָּבָר הַנִּרְאֶה לִפְנֵי עֵינָיו, בִּכְדֵי שֶׁיָּבוֹא וְיוֹשִׁיט כּחַ הָרְאוּת לְהַדַּעַת אֶת הַדָּבָר הַנִּרְאֶה, כְּדֵי שֶׁיֵּדַע בְּהַדַּעַת מָה רָאָה, וּמֵחֲמַת הַמְּהִירוּת לא רָאָה הַדָּבָר רַק בְּכחַ הָרְאוּת, אֲבָל לא הָיָה זְמַן לְהוֹשִׁיט הַדָּבָר לְהַדַּעַת, וְעַל- כֵּן אֵינוֹ יוֹדֵעַ מָה רָאָה, וְכֵן הָאָדָם רוֹאֶה בְּעֵינָיו תָּמִיד דְּבָרִים גְּדוֹלִים (הַיְנוּ מַרְאוֹת וְחֶזְיוֹנוֹת) אַךְ שֶׁהוּא כְּמוֹ שֶׁמַּעֲבִירִין לְפָנָיו בְּהַעֲבָרָה בְּעָלְמָא וּבִמְהִירוּת גָּדוֹל, עַל כֵּן אֵינוֹ יוֹדֵעַ מָה רָאָה.

 

גילוי הרובד הפנימי

וכמו שאתם רואים נסינו לתאר כאן במילים התרחשויות שקוראים בכמה רבדים וזה רק חלק קטן ממה שקורה שתיארנו לשבר האוזן וזה בכל רגע ורגע כך שבאמת האדם לא מודע אבל העולם הפנימי שלו עובד כמרקחה כל רגע ורגע. רק שבצורה הפשוטה שלו אם האדם לא עובד על זה, התרחשויות העולם הפנימי נשארות דבר לא מודע אצלו. בהרפיית רבדים מה שאנחנו עושים בעצם זה להשקיט ולבטל בעצם את כל המרקחה הזאת כאשר פעולה זאת גורמת שפתאום אנחנו נהיים הרבה יותר מודעים לקיום הרבדים האלו ואת היכולת לבטל אותם לפרק זמן מסוים מה שגורם שאפשר להעלות את הרבדים היותר לא מודעים למצב של מודע.

ישי אמנו נינג'ה

מה שאומר (לעניין לחימה למשל) שאוכל להעלות את רובד ההרגשה ולהשקיט את רובד ניתוח הדברים לגבי עצמי מבחינת רצונות בחיים וכו’ נתוני הרכבת הישות והדמות שלי, ואז רק לנתח ידע נצרך ללחימה כגון: טווח, פתח למכה, נקודות תורפה וכו’ ולהרגיש כל מה שמתרחש מהאדם מה שגורם קליטת מהוויי מה שהוא הולך ליצור כאלפית שניה לפני, כי כל רובד יותר עמוק הוא בעצם קודם מבחינת זמן לקודם לו כי זה כמו סדר השתלשלות.

ובעצם בדומה למחשב המתוכנת לפעולות אלו ואלו, להשתמש בכלים של העולם הפנימי שלי, דהיינו באיזה רבדים להשקיט ובאיזה להתמקד לצורך העניין שאני צריך, כמו שפה נתתי נגיעה לגבי לחימה. משמע מכל זה, שאנשים מאד בקיאים בכלים מהעולם החיצון שלנו כגון: איך להראות בלבוש, ואיזה תנועות חיצוניות לעשות שמבטאים את זה או את זה. ובעצם לא יודעים כיצד לפעול במערכת הפנימית כך שהיא דיי עובדת על אוטומט.

הרפיית רבדים

ב”הרפיית רבדים” המטרה עם הזמן לרכוש “שליטה על המערכת הפנימית” בצורה יותר ברורה וחזקה מה שמוגדר שליטה עצמית אמתית.

ישי אמנו נינג'ה

אמנם הצלחנו לגעת ולהסביר על פני הכתב נגיעות מהעולם הפנימי של האדם אך בכדי לשלוט בנושא נדרש תרגול בפרט ממי שאף פעם לא התבונן פנימה אל תוך עצמו.

 

נשמח אם תגיבו עם הפייסבוק שלכם

תגובות

אודות ישי אמנו

ישי אמנו
מאמן בכיר דאן 5 נינג'וטסו ישראל - Master Instructor. הוסמך על ידי - Tel-Aviv University - Sports.

בדוק גם

הלל קלמן || השדולה לשוויון הזדמנויות לציבור החרדי

  לאחרונה הגיע מספר החרדים לשיא נוסף. 50% מהגברים ו70% מהנשים משתתפים בשוק התעסוקה. יחד… המשך לקרוא הלל קלמן || השדולה לשוויון הזדמנויות לציבור החרדי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים