כה באלול יום בריאת העולם || סדר לימוד מיוחד שישנה לך את החיים.

earth-405096_640בכ”ה אלול נברא העולם [לשיטת ר’ אליעזר] וטוב ללמוד פרשת בראשית עד יום א’ וכן בכל יום עד שביום ראש הנה הראשון ילמד פרשת יום הששי שבו נברא האדם, ולמחרתו ביום השני של ראש השנה יקרא פרשת ויכולו. ר’ ראוי לגבאי הקהלה הקדושה שיצוו לשליח ציבור שלאחר גמר התפלה אחרי ברכו האחרון, יקרא השליח ציבור בקול רם מתוך החומש פרשת אותו היום, כמו שעושים בלימוד סדר שכיות החמדה, וליכא משום טירחא דציבורא דהוא דבר מועט מן המועט, ומזכה את הרבים.

יש להזהר מכעס במיוחד, שכן הם ימי חסד שעוטפים אותנו ברחמים גמורים, וכה’ באלול היה יום ראשון לששת ימי בראשית שנברא בו אור החסד, וכדאי לאכול דברי מתיקה ולהרבות בצדקה, אחרי הסעודות לברך ברכת המזון בכוונה, ובסעודות להדר לאכול לחם ובשר,

סדר התפילות והלימוד ליום כ”ה באלול יום בריאת העולם:

תנאים מקדימים:

יש הנוהגים לטהר את עצמם במקווה טהרה

טובלים טבילה ראשונה בכוונה פנימית להעביר את הרוח הרעה ששורה בתוכם

טבילה שניה בכוונה להעביר את הרישום הרוחני שעשה הכעס בנפשם

ולאחר מכן טובלים עוד חמש טבילות לקבל את חמש אורות החסד (המקבילות ל5 פעמים המילה אור שמוזכרת בבריאת היום הראשון)

מיד אחרי הטהרה רצוי גם ללבוש בגדים מכובסים,

ומדליקים חמישה נרות כנגד חמישה אור של חסד (יום ראשון מדתו חסד, שני -דין שלישי תפארת ו…). יהי אור. במקביל לחמש הפעמים שכתובה המילה אור ביום הראשון של בריאת העולם.

מה עושים

לוקחים צלחת זכוכית עגולה, ומדביקים עליה 5 נרות שעווה ארוכים בעיגול ולפני הדלקת הנרות, לבקש מהשם להאיר לנו את המצבים החשוכים והתקועים של עם ישראל ובאופן אישי.
להגיד “יהי אור” ולהדליק את הנר, לפני הדלקת כל נר אומרים “יהי אור” !
לאחר הדלקת 5 הנרות תקרא את התפילה.(חשוב להיות בבית בזמן שהנרות דולקים ולאחר שכל השעווה נמסה, והתקררה יש השומרים את הצלחת כסגולה לשמירה והגנה “מכוחות דימוניים המבקשים להתפרץ אל חיינו) יש המניחים את הצלחת במקום גבוה ונסתר כמו על ארון בבית, או מעל המזנון בסלון או על הארון במטבח.

לפני הדלקת הנרות יש לומר פסוקים אלו ובקשה זו:

“וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יְהִי אוֹר; וַיְהִי-אוֹר”. (בראשית א,ג)
“אֱלֹהִים הֲשִׁיבֵנוּ וְהָאֵר פָּנֶיךָ וְנִוָּשֵׁעָה”. (תהילים פ,ד)
“אֱלֹהִים יְחָנֵּנוּ וִיבָרְכֵנוּ יָאֵר פָּנָיו אִתָּנוּ סֶלָה”. (שם סז,ב)
“אֵל יְהוָה וַיָּאֶר לָנוּ אִסְרוּ חַג בַּעֲבֹתִים עַד קַרְנוֹת הַמִּזְבֵּחַ”. (שם קיח,כז)
“כִּי אַתָּה תָּאִיר נֵרִי יְהוָה אֱלֹהַי יַגִּיהַּ חָשְׁכִּי”. (שם,יח,כט)
“כִּי עִמְּךָ מְקוֹר חַיִּים בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר”. (שם,לו,י)
“בֵּית יַעֲקֹב לְכוּ וְנֵלְכָה בְּאוֹר יְהוָה”. (ישעיה ב,ה)

“יהי רצון מלפניך, ה’ אלוהינו ואלוהי אבותינו, שתרחם עלי ועל אשתי ובני ובנותיי ואבי ואימי ו…(האישה תגיד: עלי ועל אישי ועל בני) ותעמידנו בקרן אורה, ותאיר לנו בפנים מאירות באור פני מלך חיים. ותיתן לנו זרע קודש, בני צדיקים, חכמים ונבונים בתורה, תמימים וישרים וטובים. ותרחמנו ותחיינו חיים ארוכים, חיים של שלום, חיים של טובה, חיים של ברכה, חיים של פרנסה טובה, חיים של חילוץ עצמות, חיים שיש בהם יראת חטא, חיים שאין בהם בושה וכלימה, חיים שיש בהם אהבת תורה ויראת שמים, חיים שתמלא משאלות לבנו לטובה לעבודתך”.

“ויהי רצון מלפניך, ה’ אלוהינו ואלוהי אבותינו, שתקיים בנו הברכות אשר ציווית את אהרון ואת בניו על ידי משה עבדך, לברך את עמך ישראל באהבה, וככתוב: “וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאֶל בָּנָיו לֵאמֹר, כֹּה תְבָרְכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אָמוֹר לָהֶם. יְבָרֶכְךָ יְהוָה וְיִשְׁמְרֶךָ. יָאֵר יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ. יִשָּׂא יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם”. (במדבר ו,כב-כו)

לומר את הפסוק הבא 10 פעמים:

“וַאֲמַרְתֶּם כֹּה לֶחָי וְאַתָּה שָׁלוֹם וּבֵיתְךָ שָׁלוֹם וְכֹל אֲשֶׁר לְךָ שָׁלוֹם”. (שמואל א כה,ו)

“אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה”. אומרים 17 פעמים: (תהילים צז, יא) מכוונים סופי תיבות “עקיבה” בן יוסף. סופי תיבות אור זרוע לצדיק קרע – קבל רינת עמך ושהקב”ה יקרע את כל המסכים המבדילים ביננו לבינו.

התפילה נאמרת בלחש:

“אנא למען זכות דוד עבדך משיחך, אשר חלק לכל המון ישראל לאיש חלת לחם אחת ואשפר אחד, הושיענו בקריאת פרשת יום אחד, והצליחנו בקריאת פרשת יום אחד.”

וכן יהי רצון , אנא למען זכות אברהם אוהבך אשר קראת אותו אחד, ולמען זכות יצחק הנעקד על הר אחד, ולמען יעקב אשר נתן ליוסף שכם אחד, ולמען משה עבדך ואהרון כהנך, וזכות יוסף צדיקך, וזכות דוד עבדך משיחך, ולמען זכות שבטי יה בני איש אחד ולמען אלקנה הנביא ויהי איש אחד, וזכות עמך ישראל, זכות השרפים, זכות נעשה ונשמע, זכות דברי חכמים, זכות מצוות המנורה, זכות מצות החושן, זכות מצות המשכן, זכות מצות התמיד, אנא למען זכות מצות זיווג איש ואישה שזכו והיו לבשר אחד הושיענו והצליחנו, ולמען יחוד שמך אשר מיחדים ישראל בכל יום תמיד “שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד” ולמען היום ההוא אשר יהיה השם אחד ושמו אחד הושיענו והצליחנו.

אנא השם הושיעה נא, אנא השם הושיעה נא,

אנא השם הצליחה נא, אנא השם הצליחה נא

אנא, אל נא הושיעה נא והצליחה נא והרוויחה נא אבינו אתה, אנא, אל נא הושיעה נא והצליחה נא והרוויחה נא אבינו אתה,

בראשית פרק א בריאת יום אחד

א בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ.

ב וְהָאָרֶץ, הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ, וְחֹשֶׁךְ, עַל-פְּנֵי תְהוֹם; וְרוּחַ אֱלֹהִים, מְרַחֶפֶת עַל-פְּנֵי הַמָּיִם.

ג וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יְהִי אוֹר; וַיְהִי-אוֹר.

ד וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת-הָאוֹר, כִּי-טוֹב; וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים, בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ.

ה וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם, וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה; וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם אֶחָד.

ועכשיו הזמן לבקשות האישיות והישועות – תפילה לדוגמה : רבונו של עולם אבי שבשמיים לפני יום בריאת העולם ולפני ראש השנה תן לי את הכוח להשליך ממני מטען מיותר שאני סוחב כמו רגשות שליליים קנאה, שנאה, כעס,אשמה (להתבונן פנימה בתקרית שקרתה במשך השנה הקשורה לרגש ולמטען השלישי שאתה מבקש להשליך ממך), שלא אכביד על עצמי עם הרצון לקבל כבוד, שאדע לקבל את הטוב שמגיע ממך ואוכל לתת מכל הלב, שיהיה לי האומץ לבקש סליחה, שתמיד אצעד בדרך הסלולה עבורי לטובתי ולהצלחתי … לזיווג הגון, פרי בטן, בריאות ורפואה, שלום בית, פרנסה טובה, נחת מהאישה | הבעל, מהילדים …אמן, כן, יהי רצון.

החל מהיום טוב לומר בכל יום פסוק ששייכים לאותו יום ב”מעשה בראשית” מספר בראשית פרק א’

יום רביעי כה’ באלול – פס’ א’ עד ה – תיקון לפגם במידת החסד בקנאה ואכזריות וכעס וכו׳ – כתוב למעלה.

יום חמישי – פס’ ו’ עד ח’

יום שישי – פס’ ט’ עד יג’

יום שבת – פס’ יד’ עד יט’, בשבת האחרונה של השנה היא ממש “עת רצון” לכן צריך במיוחד להיות בשמחה גדולה במיוחד היות שבסגולתה “לתקן” את כל השבתות מיום שנולד האדם ומושך שפע גדול כפי שכתוב ” ואני תפילתי לך השם עת רצון, אלוהים ברוב חסדך ענני באמת ישעך” ויש נוהגים בשבת זו לקבל שבת שעה אחת קודם הדלקת הנרות הרשמית.

יום ראשון – פס’ כ’ עד כג’. ערב ראש השנה.

יום שני – פס’ כד’ עד לא’. יום ראשון של ראש השנה.

יום שלישי – בראשית פרק ב’ – פס’ א’ עד ג’ יום שני של ראש השנה.

כשקוראים את הפסוק של אותו היום יש תיקון לאותו היום מיום שנברא האדם לדוגמא קריאה של יום שבת מתקנת את כל השבתות וכד’ ולכל יום בבריאה התיקון שלה, לכן טוב להתפלל ולבקש על עם ישראל ובקשות אישיות.

כה’ אלול – הוא גם יום ההילולה של רבי אלעזר בנו של רבי שמעון בר יוחאי (הקבור ליד אביו במירון) זכותם תגן עלינו עליכם ועל כל ישראל אמן.

הדליקו נר לכבוד נשמת רבי אלעזר ונר לכבוד נשמת אביו רבי שמעון בר יוחאי.

יום כה באלול, היום בו נברא העולם, מצטיין גם בכך שבתורה הוא נקרא יום אחד, ולא “יום ראשון”. התורה בוחרת להשתמש בלשון זו כדי ללמדנו שביום הבריאה הראשון אלוקים היה לבד בעולמו.למרות שהעולם כבר נברא, הוא היה באחדות עם האלוהים. היוצר והיצירה היו אחד כמו התינוק במעי אימו, הוא חלק בלתי נפרד ממנה עד הלידה.

 

מהות הלימוד של סיפור בריאת שבעת ימי בראשית

אני מגדיר אותו כ”פירמוט תודעתי” – ריסט (באנגלית: reset) ההסבר ההגיוני הקרוב ביותר לפעולת התיקון הנעשה על ידי הלימוד וההכנה הקודמים לו, ההסבר לא המלא אלא אך ורק בכדי לסבר את האוזן, וכמובן עליך לדעת שישנם סודות רבים ופעולות והפעלות רוחניות בתיקון עצמו. ההתייחסות המובאת בהקשר הנוכחי למושג “תיקון” מתיחסת לפירוש המילה תיקון במובן ובהקשר הקבלי שמשמעו שיכלול, “והפעולה מעין פעולת ריסט (באנגלית: reset) המשמשת לחילוצו של המחשב ממצב תקלה (באג) שנקלע אליו, וזאת באמצעות אתחולו מחדש, בפעולה זו הוא חוזר למצבו ההתחלתי. פעולת ה”ריסט” גורמת להפסקת פעולתן של כל התוכניות הפועלות באותה עת, ולטעינתה מחדש של מערכת ההפעלה”.

נוהגים להתחיל וללמוד ביום זה את תיקון האותיות:

התפילה הבאה מובאת במלואה לאלו המעוניינים לבצע את תיקון האותיות. כיוון שכל אחת מן האותיות טעונה בכוח וביחד הן מכילות את איפיוני האדם השלם, אמירת התיקון מאפשרת לאדם להרחיב את תודעתו למיירב היכולות התרבותיות – אנושיות.

יש לומר את התפילה בלחש מתוך התבוננות מדיטטיבית בעצמך. המקובלים כותבים שגם אם האדם אינו מבין את הדברים במלואם עומקם והיקפם הנשמה יודעת, מבינה ומתעוררת.

“לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה בדחילו ורחימו, ורחימו ודחילו שם באותיות יוד הא באותיות ואו הא, ביחודא שלים (יוד הא ואו הא) בשם כל ישראל, הריני מוכן לומר שנים ועשרים אותיות התורה הקדושה, ויהי רצון מלפניך אלוהינו ואלוהי אבותינו, שתצרף ברחמיך הרבים את אותיות אלו לתיבות כרצונך, כי רחום אתה ומרבה להיטיב, ואנחנו עבדיך בניך בני בחוניך, כוונתינו לעשות רצונך.

ה’ נגדך כל תאוותינו, ואנחותינו ממך לא נסתרה. ויהי רצון מלפניך ה’ אלוהינו ואלוהי אבותינו, שתעשה למען שמך הגדול, ולמען תורתך הקדושה, ותתקן כל פגמינו ופגמי אדה”ר שפגמנו בכללות אבי”ע (אצילות בריאה יצירה עשיה), ובכל פרטי אבי”ע, ויתבררו ויתקנו ויעלו כל נצוצי הקדושה של נרנח”י (נפש רוח נשמה חיה יחידה), אשר נפלו בקליפה ע”י אדם הראשון ועל ידינו בגלגולים אלו ובגלגולים אחרים. ויתבררו ויתקנו ויעלו שארית רפ”ח ניצוצין. ויתקנו כל לבושי נרנח”י דכללות ופרטות אבי”ע. ויתבררו חלקי הנפש שנפגמו ונפלו בנוגה דאבי”ע. ונוגה כאור תהיה אל מקום הקודש,

ויהי נועם ה’ אלוהינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו. יהיו לרצון אמרי פי והגיון ליבי לפניך ה’ צורי וגואלי.

“כה אמר ה’ מלך ישראל, וגואלו ה’ צבאות, אני ראשון ואני אחרון ומבלעדי אין אלוהים:

ומי כמוני יקרא, ויגידיה ויערכה לי משומי עם עולם, ואותיות ואשר תבואנה יגידו למו:

כה אמר ה’ קדוש ישראל ויוצרו האותיות שאלוני על בני ועל פועל ידי תצווני”:

ויאמר בכוונה ובישוב הדעת 27 פעמים את האלף בית, מ-א’ ועד ת’ כולל האותיות הסופיות, כדלהלן:

אלף בית גימל דלת הי ויו זין חית טית יוד כף (דגושה) כף(רפה) למד מם (דגושה). מם(רפה) נון , נון (סופית) סמך ,עין  , פה(ד)  , פה(ר) , צדי  , צדי (סופית) , קוף,  ריש , שין , תיו.

1.וְאַתָּה אֲדֹנָי, אֵל-רַחוּם וְחַנּוּן; אֶרֶךְ אַפַּיִם, וְרַב-חֶסֶד וֶאֱמֶת. פְּנֵה אֵלַי, וְחָנֵּנִי: תְּנָה-עֻזְּךָ לְעַבְדֶּךָ; וְהוֹשִׁיעָה, לְבֶן-אֲמָתֶךָ. עֲשֵׂה עִמִּי אוֹת, לְטוֹבָה: וְיִרְאוּ שֹׂנְאַי וְיֵבֹשׁוּ כִּי אַתָּה יְהוָה, עֲזַרְתַּנִי וְנִחַמְתָּנִי.

2.וְאַתָּה אֲדֹנָי, אֵל-רַחוּם וְחַנּוּן; אֶרֶךְ אַפַּיִם, וְרַב-חֶסֶד וֶאֱמֶת. פְּנֵה אֵלַי, וְחָנֵּנִי: תְּנָה-עֻזְּךָ לְעַבְדֶּךָ; וְהוֹשִׁיעָה, לְבֶן-אֲמָתֶךָ. עֲשֵׂה עִמִּי אוֹת, לְטוֹבָה: וְיִרְאוּ שֹׂנְאַי וְיֵבֹשׁוּ כִּי אַתָּה יְהוָה, עֲזַרְתַּנִי וְנִחַמְתָּנִי.

3.וְאַתָּה אֲדֹנָי, אֵל-רַחוּם וְחַנּוּן; אֶרֶךְ אַפַּיִם, וְרַב-חֶסֶד וֶאֱמֶת. פְּנֵה אֵלַי, וְחָנֵּנִי: תְּנָה-עֻזְּךָ לְעַבְדֶּךָ; וְהוֹשִׁיעָה, לְבֶן-אֲמָתֶךָ. עֲשֵׂה עִמִּי אוֹת, לְטוֹבָה: וְיִרְאוּ שֹׂנְאַי וְיֵבֹשׁוּ כִּי אַתָּה יְהוָה, עֲזַרְתַּנִי וְנִחַמְתָּנִי.

*

לומר את הנקודות תשע פעמים:

קמץ – (כתר). פתח – (חכמה). צירי – (בינה). סגול – (חסד). שבא -(גבורה). חולם – (תפארת). חיריק – (נצח). קובוץ – (הוד). שורוק – (יסוד)

תאמר את טעמי המקרא שלוש פעמים ורצוי ביותר להסתכל בציור הטעמים בזמן שמזכירים את הטעם:

זרקא, מקף שופר הולך, סגולתא, פזר גדול, ירח בן יומו, קרני פרה, געיה, תלשא, אזלא גריש, פסק, רביע, שופר מהופך, קדמא, זקף קטון, זקף גדול, שלשלת, שני גרישין, תרי טעמי, דרגא תביר, מאריך טרחא, אתנח, רפה, דגש,יתיב, תירסא, שני פשטין, שיבולת, שבא געיא, געיא שבא, סוף פסוק:

תאמר את חילופי אלפא ביתא הללו:

אחה”ע – בגרון, גיכ”ק -בחיך, דטלנ”ת – בלשון, זסשר”ץ – בשיניים, בומ”ף – בשפתיים,

את בש גר דק הץ וף זע חס טנ ים כל:

אחס בטע גיפ דכצ הלק ומר זנ שת: אלבם גנדס העופ זצחק טריש כת:

איק בכר גלש דמת הנך וסם זען חפף טצץ:

אט בח גז דו יצ כפ לע מס קץ רף שן תם:

ויהי נועם ה’ אלוהינו עלינו ומעשה ידינו כונננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו”:

ואח”כ יאמר שוב את האלף בית 10 פעמים כפי שהם כתובים למעלה:

“ואתה אדוני אל רחום וחנון, ארך אפיים ורב חסד ואמת: פנה אלי וחנני. תנה עוזך לעבדך והושיעה לבן אמתך: עשה עימי אות לטובה, ויראו שונאי ויבושו כי אתה ה’ עזרתני וניחמתני:

שובה ישראל עד ה’ אלוהיך כי כשלת בעוונך: קחו עמכם דברים ושובו אל ה’, אמרו אליו כל תשא עוון וקח טוב ונשלמה פרים שפתנו:

“יהיו לרצון אמרי פי והגיון ליבי לפניך ה’ צורי וגואלי”.

נשמח אם תגיבו עם הפייסבוק שלכם

תגובות

אודות

בדוק גם

הרב אלי רייף || מעוברות ומניקות ביום הכיפורים

מעוברות ומניקות ביום הכיפורים מומלץ וחשוב להתייעץ עם הרופא האישי לברר האם נדרשות הנחיות אישיות.… המשך לקרוא הרב אלי רייף || מעוברות ומניקות ביום הכיפורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים