רזיאל פריגן || משמעות חודש סיון מזל תאומים לפי הקבלה

yacht

בעולם של בעד ונגד, שחור ולבן, אור וחושך, סיוון הוא סנונית בעלת צבעי כנף מוזרים. היכולת בו זמנית להכיל ניגודים, היא יכולתו המקסימה של בן חודש זה. הוא איש של סינתזות, הוא מחבר בין דברים ומכאן אופיו הקיצוני,

מאת: רזיאל פריגן, מחבר הספר “שם עם מזל”

תמצא אותו בקרב מאמינים צדקנים, היוצאים למסע נדונים בעקבות האושר, ללא רחמים עצמיים, ללא ויתורים וללא משוא פנים. הוא יהיה בין הלוחמים הגדולים למען חופש, דת ומצפון ושינוי פני החברה. ה”ביחד” היא הווייתו ונשמת אפו. הוא מעצים את הבלתי אפשרי עד לקצה יכולת התפיסה ובמוחו חובק העולמות, הוא מצליח לקלוט מרחבים עצומים. הכישלון בונה אותו כמו ההצלחה, ואולי אף יותר. סיסמתו “יגעת ולא מצאת – אל תאמין, יגעת ומצאת – תאמין”.

אין אדם שחי את ניגודיו בצורה כל כך מפוקחת ובריאה כמו בן מזל זה. יש בו דואליות של הגברי, היוצר, העושה, השש אלי קרב ושל עדינות וקבלה פסיבית של מצבו העכשווי. הוא איש המעש וגם רב המלל, שילוב שרק נפש רחבה יכולה לאפשר לעצמה. אישיות הניגודים שלו משלימה את עצמה בדרכים לא מוכרות, אך מאידך גיסא, הוא מסוגל להגדיר דברים, יש לו צורך במידות ברורות.

בן חודש זה אינו שוקט על שמריו, הוא נע ממצב למצב. מצבו הקבוע הוא השינוי. הניידות מאפיינת אותו, עם כל זה בתוכו פנימה, הוא יציב מאד, ברור, קבוע וגם ביתי. תוכו וחיצוניותו אינם זהים אלא משלימים אחד את השני.

יש בו מן הקנאות והנכונות להאבק להשגת מטרות שרק הוא מבין את מהותן וסיבתן. מלחמותיו משקפות את מלחמת האמת שלו, הצורך בידיעת האמת הוא הבסיס לשלמותו ולשלום הפנימי והחיצוני שאליו הוא שואף. חייו מונחים על-ידי תחושה עמוקה של שליחות, הוא שליח של רצון גבוה. הוא הדגם של עושה השלום הנצחי. הוא מפקיר את עצמיותו לצורך גבוה יותר ממנו. כשהוא מזהה מטרה, הוא משליך למענה את ה”אני” שלו, ונעשה קורבן. הצלחתו היא בזיהוי המטרה האמיתית וכשהיא נגלית בפניו, אין אדם שלם ומאושר יותר ממנו.

יש בו מתכונת המחזר הנצחי, הוא בנוי למערכות יחסים שנבנות מהמסד הנמוך, מהחיזור ההתחלתי ועד לשיאים של ה”ביחד”. בטחונו הפנימי מאפשר לו להתמודד עם מטלות קצרות טווח, עם הצלחות שהשגתן מותנית במאמץ מרוכז, ממוקד וקצר מועד. מכאן תכונתו להיות סוחר מבריק ויכולתו להסתפק בעבודה ארעית שאינה בטוחה.

ביטויי האהבה שלו הנם ביטויים של אחווה, הוא רואה בשני אח. ברגע שזיהה את אחיו הוא הופך להיות חלק ממנו ומילה “להיפרד” אינה קיימת עבורו.

הוא צריך מטרה לחייו, לכל אורך הדרך פעולותיו יכוונו למטרה זו. הוא אוהב להאציל את הצורך האישי שלו במטרה גם לחברה שבה הוא חי. מבחנו האמיתי הוא בניסוח חוקי חיים מוגדרים וקבועים שיכללו את המורכבות האין סופית של נפשו ואת הניגודים שבה.

מרצו הנפשי מופנה בעיקר ללימוד איך לחיות את פנימיותו. הוא חי בפנימיותו את מה שהוא מציג כלפי חוץ, את הדימוי שהיה רוצה לאמץ לעצמו. כל חייו הינם מאבק של היכרות עם ה”עצמי” שלו והחצנתו. הוא מגיע לשלוות נפש רק לאחר שהוא מצליח ליישם זאת. הוא רוצה ללמוד הכל בבת אחת, את העיקר, את המהות כל השאר טפל בעיניו.

חייו נחווים על ידו בתחושה עמוקה של שליחות

המלצות ליצירת סביבת חינוך תומכת

הורים לילד זה צריכים ללמוד איך להסתדר איתו, הוא ילד “משגע”, קשה לעמוד מול פרץ צרכיו ורצונותיו, דחפיו ומאווייו. אין דרך אחת אליו, אין שיטה אחת לחינוכו. הוריו צריכים להפעיל בו זמנית את שיטת המקל והגזר, כשיד שמאל דוחה וימין מקרבת. הוא צריך כר נרחב לדמיונות שלו, לכן יש לאפשר לו לדעת יותר מנושא אחד. תנו לו להתמצא, לנסות, לחקור, לבדוק, הוא ילד סקרן מאד. בתוך תוכו הוא יודע שחיי הילדות שלו הם הכנה לחייו הבוגרים.

המזג שלו צורך תנועה מתמדת, למדו אותו להשתמש נכון בגופו על מנת להגיע למטרותיו. ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים וכו’ יועילו לו, מהם ילמד את מושגי החוק, הסדר ואת כללי המשחק. במשחקי הכדורגל הוא יעדיף תמיד את תפקיד הקשר, הימני או השמאלי, לחצות מקצה אחד של המגרש לקצה השני, כך ילמד שניתן לחבר את כל הקצוות.
שאיפתו לאמת מפריעה לו בדרך כלל להסתדר עם סביבתו, התובעת ממנו הסתגלות לתכתיבים חיצוניים, לכן, יש להסתייג מהתרעות מוריו ומחנכיו על התנהגותו. חושו הפנימי יוליך אותו בדרך הנכונה ויגן עליו. פזגו הסוער מביאו,

לא פעם, לחיכוכים על דברים של מה בכך, להתעמתויות עם אחיו, חבריו, או הוריו. מטרתו היא למצות את הליך השלום, לכן חשוב להדריך אותו לכבד את הזולת בלי לוותר על כבודו הוא, זהו הנכס החשוב ביותר שלו. חשוב ביותר להקנות לו את חוקי המשפחה והבית, אך אל תגררו לענישה באמצעות הגבלת החופש שלו, מניעת טיולים או יציאה למשחק בחוץ. עונש כזה הוא גרוע ביותר עבורו.

יש לאפשר לו לעשות דברים שאינם רק בגבולות המקובלים על זכר/נקבה. אל תחסכו ממנו מאמצים, אל תעשו במקומו מטלות, תנו לו להתאמץ, להתייגע היגיעה בונה אותו. חייו החיצוניים אינם דומים לחייו בתוך הבית, הדואליות הזו אינה מובנת לנו כהורים. אם הילד מפריע בבית הספר, אל תגררו את העימות לתוך הבית, נסו לפתור את הבעיה בגבולות בית הספר,] תנו לו בית שליו, שקט ואוהב. לילדכם יש צורך במטרה, שאליה הוא משליך את נפשו, והיא זו שבונה אותו, הציבו לו רף גבוה אבל לא גבוה מדי, ותתפלאו לגלות איך בקלילות הוא עובר אותו.

ילדי חודש זה מגלים לפעמים צורך בשלמות, בעבודה מדוייקת, בקווים ברורים. עודדו את ילדכם ללמוד גרפיקה, הנדסה וארכיטקטורה.

יש שהוא מפתיע על ידי שבירת הכלים, מחליט שהדברים אינם מתאימים לו ואז הוא מתכנס בתוך עצמו, מסתגר ובונה לו עולם פנימי של מחשבות ודמיונות שם הוא חופשי. דעו לכם, שכמו כל דבר בחייו תופעה זו לא תימשך לאורך זמן, אם תשנו את התנאים בשטח, ותאפשרו לו תנועה חופשית הוא יחזור לעצמו. הוא לומד באמצעות חיקוי, מפנים את הידע והופך אותו לשלו. הוא אוהב קצב, לכן יאהב מוזיקה וקבוצות מחול אשר יעוררו בתוכו את הצורך בעשייה רחבה ומתואמת. צריך ללמד אותו לתת ביטוי בכתב ולמחשבותיו. פעולה זו תשחרר מתוכו מרכיבים פנימיים שאינו מכיר, ותיצור אצלו אפשרות להתמודד איתם ולהכיר בהם. תמיד הוא ירצה להיות בסגל המוביל, בוועד, בנבחרת. הוא אוהב לשקם דברים, הפעולה הזו עוזרת לו לארגן את חייו, מלמדת אותו לזהות סדרי עדיפויות.

בין חבריו הוא משמש מעין הורה בעל יכולת סליחה גדולה מאד. המאבק הגדול שלו הוא להתבונן בעצמו באובייקטיביות ולפתח בתוכו ענווה.

חושו הפנימי יוליך אותו בדרך הנכונה ויגן עליו.

חיזוק יכולותיו של בן חודש סיוון על פי הקבלה

שמות ואותיות למזל וברכה – על פי הקבלה, לפי שיטת האר”י ז”ל, החודשים מבוטאים באמצעות שבטי ישראל. במשך הדורות נשמר הידע שהאישיות של ראשי השבטים הוציאה מן הכוח אל הפועל את המזל של החודש.
השמות הבאים משתייכים לשבט זבולון, המסמל את חודש סיוון, ומשמשים כסגולה למזל וברכה לילדי חודש זה. ניתן להוסיפם כשמות שניים או כשם משפחה. ניתן להפוך את סדר האותיות בתוך שמות אלו.

אם מחפשים שם לעסק שהוקם בחודש זה, שמות אלו מסוגלים להביא ברכה והצלחה. השמות הם: זבולון, סרד, אלון, יחלאל, יונה, פרץ, זרח (מדובר במערכת סמלית ובתוכן עמוק ופנמי ששמות אלה מסתירים בתוכם)

בכתבי המקובלים מובאות דוגמאות של דמויות, אשר מימשו במהלך חייהן את מלוא הפוטנציאל הנמצא במזל, וסמלים המייצגים יכולות אישיות.

המקובלים הבדילו בין יכולות פיזיות (חומריות/כלכליות) שסומלו באמצעות אחד ממלכי ישראל, לבין יכולות רגשיות אשר סומלו באמצעות נהר ונחל, ויכולות נפשיות (שכליות/רוחניות) אשר סומלו באמצעות אחד מנביאי ישראל.
התבוננות בהם מזכירה לנשמה את דרכה המקורית:
יהואש (מסמל יכולות פיזיות), נהר נילוס, נחל שוטף (מסמלים יכולות רגשיות), אליהו (מסמל יכולות נפשיות).

כשבאים לבחור שם לילדי מזל תאומים חודש סיוון, המקובלים ממליצים להשתמש באותיות הבאות, לפי סדר עדיפות יורד. אותיות אלו מבטאות את התכנים הרוחניים של בן חודש סיוון, ושילוב של לפחות אחת מהן בשם האדם משפיע ברכה ויוצר חיבור בין ממדיו השונים.

האותיות הן: ז, ר, פ, ח, ת

חיזוק המזל – לצבעים יכולות להכניס את האדם להלך נפש מסויים.

בקבלה נמצא שימוש מעמיק בהתאמת הצבעים להלכי נפש ורוח.

ליליד חודש סיוון מומלץ לשלב את הצבע הלבן בסביבתו הקרובה. הלבן מחזק את טוהר נפשו, בריאותו וחוסנו הפיזי ועוזר לו להצליח במסחר.

מימד נוסף לחיזוק יכולותיו של יליד סיוון, על פי המקובלים, נמצא באבני החן בחושן. לאבן משויכות סגולות להצלחה חומרית, רפואה, שמירה והגברת יכולות הביצוע של האדם. לאבן מיוחסת גם היכולת לאזן ולתקן את הראוי לתיקון בתכונותיו של האדם הנובעות ממזלו.

לילידי סיוון מומלץ לענוד או לשאת את אבן היהלום (DIAMOND).

precious

תיקון המזל – לכל חודש יש מעלה ויש חסרון, לא פעם מופיע חסרון במזל שניתן לתקנו,

לפי דעת המקובלים, באמצעות קריאת פרק מספר תהילים. פרקי תהילים מסוגלים ליצור רטט אנרגטי ולהשפיע השפעה מתקנת. הפרק משמש כתפילה לבורא עולם להצלחה ולרפואה שלמה. לכן, כשבן חודש סיון זקוק לברכה, לישועה, להצלחה ולרפואה, ולפעמים לנחמה, הוא יוכל למצוא סעד בקריאת פרק ק”ז (מומלץ לקרוא פעמים אחדות, מתוך כוונה והתרכזות בכתוב).

פתיחת המזל – ישנה פרשה בתורה הנקראת “פרשת הנשיאים”,(כל קורבנות הנשיאים נמצאים בפרק ז’ בספר במדבר, והם חלק מפרשת נשא.) הפרשה עוסקת בקורבנות שהביאו 12 הנשיאים לחנוכת המשכן במדבר.

המקובלים, לפי שיטת האר”י ז”ל, שראו במשכן השתקפות של העולם הרוחני, הסבירו ש12 – הנשיאים מקבילים ל12 – המזלות.

עצם קריאת שמות הנשיאים וקורבנם פותחת את המזל לפרנסה, לזוגיות, לבריאות ולהכוונה לדרך רוחנית לילידי חודש סיון:

יברכך ה’ וישמרך, יאר ה’ פניו אליך ויחנך, ישא ה’ פניו אליך וישם לך שלום” (במדבר ו’ כ”ד-כ”ו)

ביום השלישי נשיא לבני זבולון אליאב בן חילון: קרבנו קערת כסף אחת שלושים ומאה משקלה מזרק אחד כסף שבעים שקל בשקל הקודש שניהם מלאים סולת בלולה בשמן למנחה: כף אחת עשרה זהב מלאה קטורת: פר אחד בן בקר איל אחד כבש אחד בן שנתו לעולה: שעיר עיזים אחד לחטאת: ולזבח השלמים בקר שנים אילים חמישה עתודים כבשים בני שנה חמישה זה קרבן אליאב בן חילון” (במדבר ז’, כ”ד-כ”ט)

תיקון ה”עצמי” לבן מזל חודש סיון
לפי מידת הרחמים האלוקית, בשיטת המקובל האלוקי הרב משה קורדוברו זצ”ל
אם ה”אני” הינו ה”אגו” של האדם, הרי ה”עצמי” הוא אופיו הגרעיני של האדם. איתו הוא נולד ולא ניתן לשנות אותו על-ידי חינוך או הרגלים. כל נסיון לגעת ב”עצמי” של האדם מסכן ומערער את בריאותו הנפשית. על פי המקובלים הדרך היחידה לפיתוח ה”עצמי” והצמחתו היא באמצעות מעשים שנעשים לטובת הזולת ובזכותם האדם מתעלה מעל נטיית ה”אגו” שלו.

במעשים אלו באים לידי ביטוי מידות אלוהיות הנקראות בקבלה “מידות הרחמים”. האדם מקיים את הנאמר לו בספר בראשית “והייתם כאלוהים”, נתינה שאינה נובעת מהרצון לקבל תמורה.

לילידי סיון, קריאת המילים הבאות פועלת בנקודת ה”עצמי” ומפעילה בנפשו את “מידת הרחמים” – “ועובר על פשע” – האדם בן החודש והמזל הזה ייצטרך להתמודד עם המחילה בעצמו ולא באמצעות מגשרים ומפייסים.

חיזוק היכולות הפיסיות – למזל יש גם השפעות על הגוף. תסכולים שבנפש, בעיות רגשיות ואי מימוש הפוטנציאל האישי מהווים את מקור הבעיות.

(הדברים הבאים הינם המלצות בלבד, ואינם באים להחליף יעוץ רפואי וקביעת אבחנה על-ידי רופא בשעת הצורך).

הרגישות של בן סיון הינה – בידיים, בזרועות, בכתפיים, בנשימה, הוא סובל מעייפות ומדכדוך.

מומלץ עבורו משחקי כדור לחיזוק הכתפיים. ללמד אותו תרגילי נשימה, שחייה (עדיף שחיית חזה רגועה).

הוא צריך להמצא בחברת אנשים, עודדו אותו ולמדו אותו להביע בכתב את רגשותיו. הוא נתון למצבי רוח משתנים, כוונו אותו לקבל את ההחלטות החשובות של חייו בימי השמחה שלו, הוא יקיים אותן גם בימי העצב. במצבי מתח וחרדה תנו לו לעסוק בדברים קיומיים.

אהבת את הפוסט? אתה מוזמן לשתף את החברים שלך, שגם הם יוכלו ליצור שינוי לאורך זמן

אתה מוזמן להגיב או לשאול את ‘רזיאל פריגן’ כל שאלה, ואשמח לעזור!

כל הזכויות אמנם שמורות לרזיאל פריגן. אולם ניתן להעתיק, להפיץ, להציג בפומבי או למסור לצד שלישי כל חלק מן הנ”ל גם בלא קבלת הסכמתו של המחבר בכתב ומראש, בתנאי שינתן לחלק המצוטט קרדיט למחבר וקישור לאתר.

נשמח אם תגיבו עם הפייסבוק שלכם

תגובות

אודות

בדוק גם

מי פתח את שערי השמיים ביום כיפור

מזכיר לכם פה את הסיפור הידוע והמוכר על הבעש”ט כהאי לישנא : “איש כפרי אחד,… המשך לקרוא מי פתח את שערי השמיים ביום כיפור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים