בצלאל כהן || מה בין פתח תקוה לירושלים

החכמים
הישיבה העיונית לצעירים “חכמי לב” סיפור הצלחה חינוכית בכל קנה מידה

בשבוע שעבר נערך בבית הכנסת של קהילת “בית אבא” בפ”ת אירוע לכבוד סיום מסכת קידושין, בהשתתפות רבנים ואנשי ציבור. הקהילה מיועדת לצעירים חרדים עובדים, שרבים מתוכם למדו לימודים מקצועיים ו/או אקדמיים, ומנהלים אורח חיים “מודרני” ביחס לקהילה החרדית. ילדיהם מן הסתם מתחנכים במוסדות חינוך פתוחים יחסית, וניתן לשער שחלקם לפחות ימשיכו בישיבות תיכוניות חרדיות.

רב הקהילה הוא הרב מיכאל שוהם המכהן שנים רבות כר”מ בישיבת “מערבא” – הישיבה התיכונית החרדית המצליחה ביותר, וקודם לכן לימד בישיבת “נהורא” גם היא ישיבה תיכונית חרדית ותיקה ומצליחה. לאירוע עצמו הגיע הרב ברוך צ’ייט – ראש ישיבת “מערבא”, שהנעים את הערב ותרם מכישרונו המוזיקלי המיוחד.

בנוסף השתתפו בערב הגאון ר’ יגאל רוזן – ראש ישיבת “אור ישראל”, מנחם שוורץ – נציג “דגל התורה בעיריית פתח תקווה, מנחם שפירא – סגן ראש עיריית בני ברק ומראש “דגל התורה” ועוד רבים וטובים.

כל המשתתפים הרעיפו דברי שבח על חברי הקהילה שקבעו עתים לתורה.

נוע

באותו שבוע, נציגי “דגל התורה” בירושלים אליעזר ראוכברגר, יצחק פינדרוס וישראל קלרמן, קידשו מאבק בהוראת הגאון ר’ דוד כהן – ראש ישיבת “חברון”, בתקציב עירוני עבור ישיבת “חכמי לב” – ישיבה תיכונית חרדית בירושלים בראשותי.

הם נאמו נאומים חוצבי להבות כנגד הישיבה וכנגדי,

והגדירו אותה כרעל ואותי כרפורמי.

המאבק בישיבה הופיע באופן בולט על דפי העיתון “יתד נאמן”, שדאג להסביר את חומרת העניין.

yatet news

גם בשכונתי – שכונת רמות ב’ בירושלים, קיימת קהילה בשם “יוסף שלום” עבור חרדים עובדים, אולם היא איננה זוכה להכרה מצד גורמים חרדיים רבניים ופוליטיים, והיא נרדפת על ידי קהילת האברכים בשכונה.

מהו ההסבר לכך שראשי ישיבות, נציגי “דגל התורה” ואנשי “יתד נאמן”, מוכנים להכיר ולכבד את ראש ישיבת “מערבא” ואת חברי קהילת “בית אבא”, באותה שעה שהם נאבקים ומבזים אותי ואת ישיבת “חכמי לב” ומתעלמים מחברי קהילת “יוסף שלום”?

ניתן כמובן להמציא תילי תלים של חילוקים ופלפולים, אולם נראה לי שההסבר לכך הוא פשוט מאוד.

בפתח תקוה הציבור החרדי המודרני הוא עובדה מוכרת וידועה כבר שנים רבות, וכולם מבינים שהתעלמות מהם ובוודאי פגיעה בהם, תהיה לה משמעות אלקטורלית ברורה ביום הבחירות, לכן מוכנים לכבד אותם גם עם נתינת כבוד לראש ישיבה תיכונית חרדית,

אולם בירושלים מדובר בציבור לא מאורגן ולא מוכר, שניתן לקוות שהתעלמות ממנו ובוודאי מאבק בו יגרמו להיעלמותו, ולכן גם לא צפוי נזק אלקטורלי מהתנגדות לישיבה התיכונית החרדית ולעומד בראשה.

אם ברצוננו להשוות את המצב בירושלים לזה של פתח תקווה, עלינו להוכיח לכל הגורמים הנ”ל שגם בירושלים מדובר ב”כוח אלקטורלי” משמעותי.

האמנם?

נשמח אם תגיבו עם הפייסבוק שלכם

תגובות

אודות מסובין חדשות חרדים

מסובין חדשות חרדים
מסובין - חדשות חרדים. רשת חברתית חרדית ליצירת תוכן וסגנון חיים של חרדים בישראל. חדשות היום. מבזקי חדשות, על פוליטיקה, יהדות, דעות ופרשנויות, לימודים וקריירה, עבודות לחרדים, עסקים וכלכלה, נדל"ן, הייטק ואינטרנט, לייף סטייל חרדי, שירים חסידיים, צרכנות וקופונים, יחסים ומשפחה יזמויות ועוד. בעולמם של חרדים.

בדוק גם

אודי הרשלר || על תודעת הגלות באתוס החרדי

לא יודע כמה מכם עוקבים ומצויים בפרטים שכאלו, אבל דברים מאוד דרמטיים מתחוללים בזירת מלחמות… המשך לקרוא אודי הרשלר || על תודעת הגלות באתוס החרדי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר לסרגל הכלים